Er doen weer brieven de ronde van het Belgisch Internet Register. Het betreft een crapuleuze vorm van reclamemailing waarbij eigenaars van Belgische domeinnamen worden aangeschreven om te adverteren in dat fameuze Belgisch Internet Register. Daarvoor moet men gewoon even een formuliertje invullen met een paar zoekwoorden en terug sturen naar… Duitsland jawel.
Toch maar niet doen dus, want de kleine lettertjes maken je 2.574 euro lichter over een periode van drie jaar. Het ziet er allemaal zo onschuldig uit en op het eerste zicht denk je dat het een vraag is van een organisatie ? la dns.be. Het scheelde niet veel of enkele nog niet verdorven mensen uit mijn omgeving hadden het vlaggen.
De “Deutscher Adressdienst” is met haar brievenactie niet aan haar proefstuk toe. Het schijnt een internationaal en jaarlijk weerkerend fenomeen te zijn, zo leert een vlugge goegel.
Hoe kan zoiets blijven bestaan, vraag ik mij dan af in een onbewaakt moment van luciditeit. Ik kan mij moeilijk inbeelden dat zoiets past binnen de consumentenwetten van het soevereine Belgische volk. Hup Albert, doe daar iets aan! Allen weerom verenigt tegen de strapatsen van den Duitsch!