20 kilometer is lang

Mijn hypothetische deelname aan de komende editie van de 20 km door Brussel was de voorbije weken zonder twijfel het drukst bediscussieerde onderwerp in kapperszaken, discotheken en doe-het-zelf-zaken. Speciale krantenbijlages rolden van de persen, uitgesponnen analyses vulden de opiniepagina’s en Jean-Marie Dedecker zwoer op het hoofd van zijn kinderen dat hij er zwart op wit bewijzen van had.

Vandaag – precies 1679 jaar nadat Konstantinopel de hoofdstad werd van het Romeinse rijk – maakt mijn campagneteam een einde aan de woekerende wildgroei van speculaties.

Ja, ik doe mee. En ja, er is ook ditmaal een sponsoropdracht mee gemoeid ten voordele van Vredeseilanden.

Om dit historische gebaar kracht bij te zetten, werkte de audiovisuele afdeling van mijn campagneteam onderstaande videoboodschap uit:

Onmiddellijk na het vrijgeven van de beelden, maakten marketingwichelaars reeds gewag van een doorbraak in de persuasieve publiekscommunicatie via het interweb. “Web2.0 mag dan passé zijn, Web3.0 is voor de meesten nog te hoog gegrepen. Dit lijkt misschien op amateuristisch haastwerk, maar in feite is dit Web2.5: een medium an sich dat heden en verleden naadloos verzoent. Een secuur ingevet scharnier dat de poort naar een nieuw tijdperk op een kier zet”, luidde het.

In de komende dagen zal de afdeling voor briefwisseling van het campagneteam ook nog een wijdse direct-e-mail-actie opzetten. Men weze gewaarschuwd. Laat in de tussentijd u niets in de weg staan om gevolg te geven aan dit bericht.

En voel u zeker niet te vies om deze boodschap door te sturen. Het moet niet alleen de Mexicaanse griep zijn die de wereld rond gaat.

Share/Save/Bookmark

3 gedachten over “20 kilometer is lang”

  1. Veel succes in Brussel; ik ben helaas niet ingeschreven geraakt, ook niet bij uw Vredeseilanden. Uw collega en vermoedelijk campagneleidster liet laconiek weten “Volgende keer sneller reageren en misschien al vanaf januari onze website raadplegen…”

    Kluchtig filmpje, maar na 2 minuten is mijn aandacht futsie 😉

  2. Men moet inderdaad snel zijn om mee toe te treden tot het keurkorps van de 20km 🙂

    En een aandachtsboog van twee minuten… aiaiai toch die mtv-generatie…

  3. alleen al het filmpje verdient sponsoring. en je tweede kans. en vredeseilanden.
    geef er n lap op en loop ze!

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.